Monthly Archives: July 2013

framebuffer for Gentoo

Τελικα δεν αντεξα και ενεργοποιησα το framebuffer για το Gentoo. Ε, αλλος αερας... Χωρος, πολυς χωρος!

Για τα ελληνικα σε κονσολα (και σκετη, και σε framebuffer):

- εχω στο .bash_profile τα εξης:

unicode_start
export LANG=en_US.UTF-8
setfont /usr/share/consolefonts/LatGrkCyr-8x16.psfu.gz

- το Vim ειναι μεταφρασμενο με υποστηριξη multi byte. Ενεργοποιω ενα keymap, π.χ.

set keymap=greek

και αυτο ηταν!

Επιπλεον στο framebuffer εχουμε τα εξης ωραια:

* πολυ χωρο για κειμενο
* εμφανιση εικονων με το προγραμμα fbi του πακετου fbida
* παιξιμο αρχειων βιντεο με mplayer -vo fbdev

Οποτε γιατι να εκαταστησουμε τα Xorg; 😉

Πως ενεργοποιησα το framebuffer. Τσεκαρα πρωτα οτι ο πυρηνας του gentoo υποστηριζει framebuffer, αλλιως θα επρεπε να το φορτωσω. Κατω απο τη γραμμη που φορτωνει την πυρηνα στο grub (απο το Arch) προσθεσα την εξης γραμμη:

set gfxpayload="1366x768x32"

και επαναφορτωσα τον boot loader. Την αναλυση αν δεν την ξερουμε, την βρισκουμε με την εντολη vbeinfo στο μενου του grub.

OS Installation Marathon

Since last week I have started an OS installation marathon. I am trying several operating systems on my disk or on Virtualbox. I will write in one of the next posts about the several experiences. Until now I have installed next to my primary Arch Linux installation: on Disk (extra partitions): Gentoo, OpenSuSE, Debian, Fedora, Mint; on Virtualbox: Haiku, OpenIndiana. Pending: Slackware.

--Edited with Vim through w3m on Gentoo.

First Post from Gentoo

This is my first post from my newly installed Gentoo Linux. I work in a VGA virtual console, no graphics, just text. Right now I am listening to an internet radio stiation with mplayer and I am surfing the web with text browsers (lynx, links, w3m). I can read greek text by typing start_unicode in the console (not in screen) before starting e.g. w3m. I did not figure out how to write greek in the vga console, but I am sure there is a way. I will use this for a couple of days, or weeks. It is an experiment to see if and how I can "survive" in a strict vga console before installing framebuffer of-later-Xorg. I like it!

gentoo installed

Today I deleted gentoo from my Virtualbox because I managed to install it on my hard drive. I installed it from my Arch box using chroot. What I was not expecting was to get the network smoothly working after boot, but I just followed some instructions about wpa_supplicant, and it just worked! I have now a working Gentoo system in virtual console, Xorg is coming at a later stage.

Of course there were some problems to fight with. I will write about them in one of my next posts. But having some experience, imagination and patience solved them all!

I believe, that installing and maintaining a Gentoo system is a very learnful experience for a dedicated linux user. Well, after all, I can now return to my Arch box and everything seems ridiculously easy!... 🙂

new song (pending)

In these days I am working on a new song that I started composing back on 17.1.13. For the music I took the guitar introduction signal that I composed for my podcast, and for the lyrics I wrote a variation of an older poem that I have included in my last anthology. Here is the original text and the variation for the song:

ORIGINAL:

Εκεί, στις εξοχές, κάτω από τον βαρύ ίσκιο κάποιων δέντρων,
κρύβονται τα μυστικά που παίρνει ο ήλιος το ηλιοβασίλεμα. Μερικοί τ’
ανακαλύπτουν και στις βαθιές σπηλιές, όπου τα υπόγεια νερά στέκονται για λίγο να ξαποστάσουν. Τ’ ακούνε που μιλούν, πριν συνεχίσουν το ταξίδι τους σε μέρη απρόσιτα. Για μας, τ’ αγέρι. Μεταφέρει τα σήματά του σιωπηλά, μέχρι να προσκρούσει σε κλώνους, σε χαραμάδες, στο μέτωπο κοιμωμένης.

SONG:

Περα εκει στις εξοχες
δεντρων σκιες πεφτουν βαριες
κρυβουνε τα μυστικα
Ηλιου το βασιλεμα

Μεσα στις βαθιες σπηλιες
ψυθιριζουνε πηγες
χανονται μεσα στη γη
και σε παιρνουνε μαζι

Το αγερι κυνηγα
την αυγη αθορυβα
μας χαϊδευει τα μαλλια
και μας κλεβει τα ονειρα

I put the music that has been already written in musescore, which surprised me positively (until yesterday, I was not aware of this very good programme; I new only the unbeatable lilypond, but I wanted something, which I could compose with, something like an editor). Here is the first unfinished draft: midi PDF

Ρωσικες ταινιες

Μαθαινοντας ρωσικα ενδιαφερομαι για καθε τι ρωσικο, ανακαλυπτοντας ετσι μια τεραστια κουλτουρα. Ενα απο τα κερδη αυτης της εμπειριας ειναι η ανακαλυψη των ρωσικων φιλμ των τελευταιων δεκαετιων. Ποια εργα ειδα λοιπον:

  • Кавказский пленник (Αιχμάλωτος στον Καυκασο). Καταπληκτικη αντιπολεμικη ταινια με τον Σεργκεϊ Μποντροφ (σκηνοθετης ο πατερας του), ο οποιος πρωταγωνιστει και στις 2 ακολουθες ταινιες του Μπαλαμπανοφ:
  • Брат και Брат 2 (αδελφος). Το 1 μου αρεσε πολυ. Ο αγαθος αλλα μαχητικοτατος μικρος αδερφος παει να βρει τον μεγαλο στην πολη, και μπλεκεται σε διενεξεις με την εκει μαφια. Το εργο δειχνει πολλες πλευρες της ζωης στη Ρωσια τη δεκαετια του '90. Στο 2 δινει ενα μαθημα σε διαφορους μαφιοζους σε Ρωσια και ΗΠΑ. Βλεπεται ευχαριστα, αλλα δεν φτανει το 1 κατα τη γνωμη μου.  Ο μεγαλος αδελφος ερμηνευεται και στις 2 απο τον Βικτορ Σουχορουκοβ, ο οποιος παιζει στις ακολουθες δυο ταινιες:
  • Of Freaks and Men (Περι τερατων και ανθρωπων). Και παλι του Μπαλαμπανοφ, τρομερη συμβολικη ταινια εποχης (τελος 19ου αι.) σε τονο σεπια.
  • Остров (Το νησι). Για τη ζωη ενος μοναχου σε ενα ερημονησι. Παρ' ολο που δεν ειμαι της εκκλησιας, μου αρεσε πολυ. Νομιζω πως μονο οσοι ειχαν καποια επαφη με την ορθοδοξη παραδοση μπορουν να απολαυσουν αυτην την ταινια.

Axiom of choice in modern music

Το ζητημα της αποφασης ειναι απο τα πιο θεμελιωδη σε ενα μεγαλο κομματι της συγχρονης μουσικης των τελευταιων 100 χρονων. Γιατι αυτη η νοτα και οχι η αλλη; Γιατι αυτη η διαρκεια; Η δυναμικη; κτλ...

Εχω αναφερθει και στο διδακτορικο μου εκτενεστερα σ' αυτο το ζητημα. Οι συνθετες υπηρξαν ιδιαιτερα δημιουργικοι στο να αναπτυσσουν μεθοδους που να τους απαλασσουν απο το προβλημα της αμεσης επιλογης. Διοτι η αμεση επιλογη θα ανοιγε την πορτα στη μουσικη τους μνημη για να μπουν μεσα στο εργο διαφορες επιρροες απο το παρελθον που ομως ηθελαν να αποφυγουν. Ετσι, οι μεθοδοι επετρεπαν την εμεση επιλογη, το παιχνιδι με εντελως καινουριες υφες που ομως παντα φιλτραρονταν απο τις μνημες των συνθετων και των ακροατων, διοτι ο,τι και να κανεις, την μνημη δεν τη σβηνεις. Φυσικα οι μεθοδοι ειχαν και πολλες αλλες λειτουργιες.

Σημερα δεν βρισκομαστε σε αντιθεση με το παρελθον, και μια ποιητικη ρηξης δεν εχει πολυ νοημα. Ακομα δεν εχουμε χωνεψει την παραγωγη, ωστε να την ενσωματωσουμε στις τρεχουσες παραγωγες. Δεν εχουμε επισης τη δυνατοτητα μιας εποπτειας της μουσικης παραγωγης σε ολο της το πλατος. Δεν χρειαζεται αλλωστε. Οποιος περιμενει να χωνεψει το παρελθον και το πλατος του παροντος, δεν θα προλαβει να γραψει τιποτα. Χρειαζεται εκλεκτικοτητα και ταχυτητα ληψης αποφασεων. Περισσοτερο απο ποτε. Οι συγχρονοι συνθετες εχουν τρομερες δυνατοτητες χρησιμοποιωντας τις απειρες επιρροες του πλουραλιστικου παρελθοντος και παροντος, την ταχυτητα και μνημη των υπολογιστων, τον δυναμισμο και συνεργατικοτητα των συνδεδεμενων ανθρωπινων κοινοτητων. Σ' αυτον τον ωκεανο, δεν εχει νοημα να ξεχωρισεις. Και να ξεχωρισεις, θα ειναι στιγμιαιο. Ειτε πας με το ρευμα, ειτε απομονωνεσαι στον ησυχο βυθο, αγνοεισαι και δρας εντελως απελευθερωμενος στο υποστρωμα.

Και ερχομαι στο αρχικο ερωτημα: γιατι αυτη η νοτα και οχι η αλλη; Οταν εισαι στη δυναμικη του ρευματος, αυτο το ερωτημα λιγο απασχολει, διοτι η διαλεκτικη μεταξυ του συνθετη και του περιβαλλοντος δινει γρηγορα αποτελεσματικες λυσεις. Το προβλημα υφισταται μαλλον στην ηρεμια της απομονωσης. Εκει ο καθενας δινει τις δικες του λυσεις. Λυσεις τοσο διαφορετικες μεταξυ των συνθετων, που το αποτελεσμα μοιαζει ωρες ωρες με γκροτεσκο ζωολογικο κηπο οπου τα ειδη εχουν μπλεχτει απο εντελως διαφορετικες συνομοταξιες. Αν κοιταξουμε στο εγγυς παρελθον (στον 20ο αιωνα) θα βρουμε παντα καποιους rogue planets που στην εκκεντρικη απομονωση τους εδιναν εργα εντελως ξενα προς την συγχρονη τους παραγωγη.

το προφητικό πουλί ως όπερα

Την Κυριακη μού περασε μια πολυ ερεθιστικη ιδεα απο το μυαλο: να μετατρεψω την ποιητικη μου συλλογη «το προφητικο πουλι» σε οπερα. Ομως οπερα, πώς οπερα; Οχι με τραγουδιστες και τραγουδιστριες. 17 μικρες σκηνες, συμβολικες αναπαραστασεις των ποιηματων. Σε καμία περιπτωση παραλληλη αναγνωση των ποιηματων ή αλλο παρομοιο κιτσαριο! Δινω δυο παραδειγματα που μου ηρθαν στο νου.

Καταρχην, να σημειωσω, πως οταν η σκηνικη/ζωγραφικη παρουσια θα ειναι εντονη, η μουσικη θα υποχωρει προς την κατευθυνση των ηχων περιβαλλοντος. Και στις σκηνες που η μουσικη θα παιρνει τα πανω της, τα σκηνικα ή τα δρωμενα θα υποχωρουν. Οποτε ας παμε στα παραδειγματα.

Στην πρωτη σκηνη (ΠΟΤΝΙΑ ΘΗΡΩΝ) θα βλεπουμε μονο το εξης: μια σκηνη σε περιπου χωνοειδες σχημα (χωνι πεσμενο ομως στο εδαφος, οχι με την κορυφη πανω), καταμαυρη, και στην κορυφη του χωνιου ενας προβολεας φωτιζει προς την κατευθυνση του κοινου, αλλα δεν βλεπουμε το φως απευθειας, διοτι ακριβως μπροστα στον προβολεα υπαρχει ενα μεγαλο καταμαυρο πανι,χαρτι, κατι τετοιο. Ετσι αντιλαμβανομαστε το φως μεσω διαχυσης και οχι απευθειας. Το φως γινεται ολο και πιο εντονο κατα τη διαρκεια της σκηνης. Αυτο μονο στη σκηνη.

Στη μουσικη εχουμε ενα ντουετο για φλαουτο και ομποε, που ομως μπορει να παιχτει (εκτος της οπερας) και μονο φλαουτο ή μονο ομποε. Βασισμενο στην κλιμακα τριτη μεγαλη / δευτερα μικρη.

Στην τελευταια σκηνη βλεπουμε μονο σκηνικα, που ειναι τρια σκιτσα το ενα πανω στ' αλλο, δυσκολευομαστε να τα ξεχωρισουμε, ομως ειναι σαφες οτι ειναι διαφορετικες εικονες. Ειναι αχρωμα, δηλ. μολυβι σε ασπρο χαρτι. Φωτιζονται απο ακινητους οχι ισχυρους προβολεις σε χρωματα (κατα τοπους) κοκκινο, πρασινο και μπλε. Τα σκιτσα ειναι ενα παλιο πετρινο χωριατικο σπιτι, με πορτα κατω, και σκαλα που παει στην πανω πορτα, ενας κηπος με φοινικες και κατι ακομη, δεν ξερω τι. Καποια στιγμη εμφανιζεται απο την οροφη ενα ασθενες ασπρο φως, που δυναμωνει ωσπου θαμπωνει τους θεατες και δεν μπορουν να ξεχωρισουν κανενα χρωμα και κανενα σχημα.

Για την μουσικη εδω δεν αποφασισα ακομη.

Migration started

New look and migration started. I will move everything from Joomla to WP. I will do it manually, in order to change the structure and make something new (than just transferring). In the next days, blog+website will be in reconstruction phase. Targets are: easier and more transparent access to the content (for the visitor) and productivity friendlier environment for the author.

joomla migration, part 2

I tried the J2XML plugin, it exported beautifully, then installed joomla 2.5 in a test directory, everything fine, installed the J2XML importer, ok, tried to import structure, users and articles and... "No XSL extension". Import impossible.

I tried to register in order to get the free jUpgrade plugin. But then I had to give a huge number of private data. They wanted name, address, tel. number etc etc.... No way...

So, plan B: Joomla -> WordPress migration... I searched for a plugin, but solutions that import articles with the comments (from jComments) cost. I think, I will search for something to migrate the articles, and then migrate the comments manually. The articles are only 54 and the comments just 22. Actually, I could do the whole migration manually... Not a bad idea. And give a different structure. I'll think about it...